top of page
חיפוש

פסיכולוגיה שיווקית

חשבתם פעם מה עומד מאחורי הפרסומות?

איך משפיעים על אנשים וגורמים להם להאמין ולסמוך על מותגים, כיצד מניעים אותם לרכישה ומה הם הגורמים הפסיכולוגים שעומדים בבסיס השיווק?


ישנו תחום שלם ומרתק של "פסיכולוגיה שיווקית" מדובר בחקר התנהגות צרכנים. הנוירומרקטינג, הוא תת-תחום של פסיכולוגיה שיווקית, שמתמקד בשימוש בשיטות נוירו-מדעיות כדי לחקור כיצד המוח של הצרכנים מגיב לגירויים שיווקיים.


באמצעות שיטות כגון EEG (אלקטרואנצפלוגרפיה), fMRI (הדמיית תהודה מגנטית פונקציונלית) ומעקב אחר עיניים, החוקרים יכולים ללמוד כיצד המוח מגיב למסרים שיווקיים שונים.


ומה שהתגלה ודאי לא יפתיע אתכם, אנחנו לא רוכשים באופן מודע, ובעצם תהליכי קבלת ההחלטות שלנו מושפעים מתגובות רגשיות לא מודעות.


תובנה חשובה נוספת ממחקר נוירומרקטינג היא כוחם של רמזים תחושתיים בשיווק.

מה זה אומר? אנחנו מושפעים מבצעים, מרקמים וצלילים. כן! ריח או צבע יכולים לגרום לנו להעדיף ולרכוש מוצר מסוים על פני חברו. וזה עוד לפני שדיברנו על השירים שמתגנים ברקע...

לדוגמה, אריזה עם צבעים חמים ובמרקם רך גורמת לתחושת נוחות ורוגע, בעוד שאריזה בצבעים עזים או תוספת של צלילים רמים בחנות יכולה ליצור תחושת התרגשות ודחיפות.


והגילוי הכי משמעותי הוא החשיבות של ההשפעה החברתית בשיווק. צרכנים מושפעים מאוד מדעות והתנהגויות של אחרים, במיוחד אלה ברשתות החברתיות שלהם. משווקים יכולים להשתמש בהוכחות חברתיות, כגון המלצות או תמיכה במדיה חברתית, כדי להשפיע על החלטות הרכישה של הצרכנים.


רוצים להעמיק עוד קצת בתחום?

אתם מוזנים לעקוב אחרי ברשתות ולהציץ במדגם הסרטונים שפה.










114 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page